◄══════ஜ۩دانلود.آموزش.مذهب۩ஜ══════►

مذهب.آموزش.دانلود.اینترنت.اخبار

◄══════ஜ۩دانلود.آموزش.مذهب۩ஜ══════►

مذهب.آموزش.دانلود.اینترنت.اخبار

مصاحبه اختصاصی با حسن جوهر

جوهرچی: اهل حاشیه نیستم

 سریال فاصله ها که تمام شد، حسن جوهرچی بلافاصله با اجرای برنامه زنده ماه عسل از همان شبکه، یعنی شبکه سه، دوباره مهمان بینندگان تلویزیون شد. البته خیلی ها منتظر بودند که فرزاد حسنی را در این جایگاه ببینند، اما این اتفاق، عملی نشد. حالا جوهرچی، که زمانی با یک سریال از همین تلویزیون (در پناه تو) مقبولیت عام پیدا کرده بود، هر شب با مهمانان خود گپ و گفت می کند تا عقربه ها را به افطار و اذان مغرب به افق پایتخت برساند. گفتگو  را با این بازیگر- مجری شناخته شده می خوانید.

حسن جوهرچی

 

• چرا اجرای ماه عسل را قبول کردید؟ آن هم درحالی که پروژه سنگینی مثل سریال فاصله ها را تازه تمام کرده بودید...

- حق با شما است، فاصله ها خیلی سنگین بود. مرا واقعا خسته کرد.

• چرا؟

- کار فشرده و سختی بود. بالاخره قرار بود که هر شب به پخش برسد و عقب نمانیم و این ها، استرس ایجاد می کرد. من در واقع، اولین یا دومین روز بعد از فاصله ها بود که با تماس آقای پورمحمدی، مدیر محترم شبکه سه، به دفترشان رفتم. ماجرا را گفتند و تقاضا کردند که اجرای این برنامه را بر عهده بگیرم. از آن جایی هم که من، قلبا آقای پورمحمدی را خیلی دوست دارم، و از طرف دیگر شبکه سه هم، جزو شبکه های پربیننده کشور است و این برنامه هم در زمانی پخش می شود که بیننده زیادی دارد، مجموعه این علت ها، باعث شد که اجرای ماه عسل امسال را قبول کنم.

• ترجیح ندادید که به جای این کار روزانه و روتین و سخت، استراحت کنید؟

- واقعیت این است که در مملکت ما، قشر هنرمند و بچه هایی مثل من، از نظر درآمدی شرایطی ندارند که بخواهند مثلا یک ماه بعد از یک پروژه، استراحت کنند. این بود که ترجیح دادم به جای استراحت، کار کنم.

• در این چند روز اول اجرای ماه عسل، از طرف اطرافیان تان، چه باخوردهایی داشته اید؟

- درباره بازخورد که هنوز زود است صحبت کنیم...

• منظورم اطرافیان و دوستان و فک و فامیل خودتان است.

- دوستانی که مرا می شناسند، بالاخره سعی می کنند کمک کنند و ایرادهایم را بگویند تا اجرای بهتری داشته باشم. بالاخره آن ها، راهنمایی های خودشان را دارند.

• نقد و ایرادی به اجرای شما ندارند؟

- تا حالا نشنیده ام.

• چطور توانستید از نظر روانی، خودتان را برای این برنامه آماده کنید؟ تا آنجا که در جریان هستم، تا چند ساعت مانده به برنامه هم، هنوز چیزی مشخص نبود...

- برنامه اول را که خودتان دیدید! کاملا ناآماده بودم. برنامه های دوم و سوم، کمی بهتر شدم. برنامه های این شکلی و روتین و زنده، فکر می کنم از هفته دوم است که می شود درباره شان صحبت کرد. چون برای خود من هم، فضا کمی بفهمی نفهمی ناآشنا است.

• در مورد بازیگرانی که مجری گری هم می کنند، یک سئوال کلیشه ای همیشگی وجود دارد: نترسیدید که اجرا، به وجهه بازیگری شما لطمه بزند؟

- من اجرا را قبلا تجربه کرده ام و برایم آشنا است. وقتی که اجرای ماه عسل را قبول کردم، می دانستم که کجای بازیگری ام، ممکن است کمی لطمه بخورد. راستش را بخواهید، به خدا سپردم؛ به خدا گفتم دارم برای ماه رمضان کار می کنم، کاری کن که به بازیگری ام لطمه ای نخورد.

• رمضان سال های پیش، ماه عسل و برنامه های افطاری شبکه سه را دنبال می کردید؟

- خیلی کم، مشتری پر و پاقرص آن نبودم، گاهی تماشا می کردم.

اینکه کسی در پروژه ای انتخاب شود، در واقع دست خود مجری نیست؛ این تهیه کننده ها و مدیران شبکه ها و مدیران گروه های اجتماعی و معارف هستند که مجری ها را انتخاب می کنند. درباره اینکه چه کسی انتخاب شد و چه کسی انتخاب نشد و چرا، باید مدیران جواب سئوال ها را بدهند. این وسط هیچ حاشیه ای وجود ندارد. اگر هم حاشیه ای هست، آدم هایی که اهل حاشیه هستند و دوست دارند جنجال درست کنند، این کار را می کنند. وگرنه من اهل این داستان ها نیستم و وارد این بازی ها هم نمی شوم

• با مجری های برنامه های افطاری سال های پیش، آشنا هستید؟

- بله، آقای فرزاد حسنی، آقای علیخانی. البته اجرای آقای حسنی را در برنامه افطاری شبکه سه یادم نمی آید.

• با سبک اجرای آن ها هم آشنا هستید؟

- نه، فقط در جریانم که قبلا این کارها را کرده اند. البته اجرای آقای فرزاد حسنی را در جاهای مختلفی دیده ام؛ اتفاقا خیلی هم اجراهایش را دوست دارم.

• در سایت های خبری و خبرگزاری ها، اول مطرح شد که فرزاد حسنی خواهد آمد. بعد شایعه حضور شما پیچید. تا اینکه حضور قطعی شما از شبکه سه، رسما با اجرای شما در ماه عسل، به همه اعلام شد. در جریان این جریانات خبری بودید؟

- اصلا در جریان آن ها نبودم.

• که یک دفعه زنگ زدند و گفتند که برای اجرای ماه عسل، به شبکه سه بیایید، درست است؟

حسن جوهرچی

- بله. البته اینکه کسی در پروژه ای انتخاب شود، خود شما بهتر می دانید که در واقع دست خود مجری نیست؛ این تهیه کننده ها و مدیران شبکه ها و مدیران گروه های اجتماعی و معارف هستند که مجری ها را انتخاب می کنند. درباره اینکه چه کسی انتخاب شد و چه کسی انتخاب نشد و چرا، باید مدیران جواب سئوال ها را بدهند.

 

• یعنی حس می کنید چون شما را کسی دیگر انتخاب کرده، دیگر نیازی به توضیح دادن درباره چرایی آن وجود ندارد؟

- بله، این وسط هیچ حاشیه ای وجود ندارد. اگر هم حاشیه ای هست، آدم هایی که اهل حاشیه هستند و دوست دارند جنجال درست کنند، این کار را می کنند. وگرنه من اهل این داستان ها نیستم و وارد این بازی ها هم نمی شوم.

 

• پیش بینی تان برای جا افتادن در ماه عسل تا کدام برنامه است؟

- همان طور که گفتم، از هفته دوم به بعد، مجری برنامه را کاملا دست می گیرد و به اصطلاح، سوار برنامه می شود.

 

• رمضان دو سال پیش در همین برنامه افطاری شبکه سه، بازیگری به اسم محسن افشانی را که به خاطر بازی در مجموعه ترانه مادری در روزگار خودش چهره شده بود، به این جا آوردند. در میانه ماه رمضان، به علت اجراهای ضعیف و کم و سال بودن این چهره، طی یک برنامه نمایشی او را کنار گذاشتند و جایش را، احسان علیخانی گرفت. فکر نمی کنید چنین اتفاقی، ممکن است برای بازیگری دیگر به نام حسن جوهرچی بیفتد؟

- نظر خاصی نسبت به این سئوال شما ندارم. ولی طبیعی است که برنامه حساسی مثل ماه عسل را، نباید دست جوانی داد که تجربه چندانی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد